top of page

Ord

Ord har kraften att splittra, att förgöra, att ena. De kan bryta ner, klara upp och komplicera.

De kommer i floder och strömmar, sinar ut i sand eller fördunstar i hettans obarmhärtiga lågor

innan de ens hunnit över kanten.

De har kraften att förändra, att förföra, att förvilla.

De kan vara efterlängtade eller hatade,

besvikande,

lugnande,

lögneraktiska,

stora eller små.

En mening kan förändra världen, en annan gång räcker ett ord inte till.

Ibland skriker tystnaden då inget yttras och ibland vill du bara att de ska explodera i tusen bitar och gå upp i rök för alltid.

Ord är allt och inget på samma gång.

De ger dig styrka och makt, men även ansvar och sårbarhet.

Ord är flödet i min själ, glöden i min låga,

Ord

är det som sårar mig mest

i synnerhet då de är stumma.

Ibland ekar tystheten och tomheten värker mer än något annat.

Ord har kraften att splittra, att förgöra, att ena.

De är flödet i min själ, glöden i min låga,

och ändå hittar jag aldrig de rätta att säga

till dig


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Noch keine Tags.
bottom of page